انواع تله ها و تله ی قلب

انواع تله

 

تله های ریزشی :

یکی دیگر از تله های ریزشی بوسیله ماسه بادی یا شنهای روان میباشد که امروزه در گاو صندوق های بسیار بزرگ نیز استفاده میشود. به طوریکه مکان قرار دادن بار یا بهتر بگویم اتاقک بار را به صورت دولایه میساختند .که بین این دو دیوار که به فاصله چند متر و ارتفاع حدود پنج متر میساختند ماسه را به صورت کاملا کمپکت شده یا فشرده قرار میدادند و طوری طراحی میکردند که از هر طرف که وارد فضا میشدند طی چند ثانیه خود را در میان ماسه میدند و نفس کشیدن برایشان بسیار مشکل میشد.یعنی خفه میشدند و میمردند . شنید شده است یکی از بانکهای بسیار قدیمی شهر یزد از این سیستم امنیتی اسفاده میکرده است.

 

تله ی شمشیرهای زهر دار :

وقتی وارد تونل یا غار می شویم باید مراقب تله ها باشیم چون اگر پاهایمان را از راس مثلث بیرون بگذاریم تله عمل کرده و دهانه چاه باز شده و داخل می افتیم.بعضی از چاه ها عمقشان بسیار عمیق است و در ته چاه نیز چندین تیغ خیلی تیز و خیلی سمی وجود دارد که وارد بدن شده و منجر به مرگ می شود.

 

تله و قلب :

1-دلی که گوشه ای از آن ترک برداشته می تواند برای ما پیغام های مختلفی داشته باشد یکی از آن ها به معنی مرگ آمده که اگر به آن توجه نشود می تواند برای ما مخاطره انگیز باشد.

2-قلبی که شکل رعد بر روی آن باشد در سمتی که رعد اشاره می کند برای ما خطر وجود دارد و در هنگام کار در آن نقطه باید مواظب باشیم.

3-قلبی که قسمت پایین آن جدا شده . مفهوم آن این است که سمتی که نوک قلب برای ما نشان می دهد خطری وجود دارد که این خطربرای ما به شکل محسوس و قابل دیدن است.

4-قلبی که از وسط نصف شده. وجود خطر در فاصله ی نزدیک را برای ما نشان می دهد فقط مسیر آن را مشخص نمی کند .

5-این سمبل هم وجود خطر در مسیر نامعلوم را برای ما نشان می دهد.

در مجموع این خطرات می تواند افتادن از جای بلندافتادن سنگ و صخره روی شماسمی بودن هوا و آب
مار و عقرب سمی و پاشیدن زهر بر روی زیر خاکی می تواند باشد.

اولین کاری که باید انجام دهید این است که از خود بپرسید:
1-آیا برای جستجوی داخل صندوق باید در آن را باز کرد ؟

2-آن کسانی که این دفینه را می خواستند مخفی کنند آیا آن را در زیر این صخره در یک صندوق به راحتی ول می کردند؟

3- آیا تله ی که پیدا کرده ایم به صورت دست نخورده رها کنیم ؟تا یکی که فرد دیگری که به این تله ها وارد نیست در آن گرفتار شود ؟

 

امتیاز دهید
[کل: 17 میانگین: 3.7]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.